Na de huishoudelijke mededelingen over Corona en vacatures, openden we deze dag officieel met hijsen van de vlag en opzeggen van de wet. Daarna nam onze spreekstalmeester Mike het weer over. Vanachter de rode gordijnen uit de coulissen, kwamen begeleiders die de verschillende acts gepresenteerde. De jeugdleden kozen vervolgens zelf met welke begeleiders/acts ze meegingen om deze daarna te gaan oefenen, voorbereiden, zichzelf te verkleden en/of te voorzien van schmink.
Na een kleine pauze en nadat iedereen nog voor zichzelf een generale repetitie had gedaan, kon het feest van start gaan. Het circus ter ere van ons jubileum, 90jaar DSC. En wat een feest, wat een leuke acts werden er opgevoerd: Dansers & acrobatiek, clowns, behendigheid met diabolo en stelten, mime, dompteur die de dieren kunstjes liet doen, een orkest-optreden, komedianten en goochelaars.
Een daarna het overvliegen. De 3 speltakken zaten verdeeld over 3 tribunes. De overvliegende welpen gingen balancerend over een spanband over naar de scouts-tribune. De scouts die overvliegen deden dat letterlijk door via een slingertouw te belanden op de dikke blauwe mat bij de Explorers. En de Explorers die overvlogen naar de stam, werden geacht te lopen op een rollende fust (oliedrum) naar de stam-bar.
Afsluitend aan deze dag, dit feest, liepen we al zwaaiend, alle jeugdleden achter elkaar, vanachter uit de coulissen een defilé de piste in. Uiteindelijk stonden we er allemaal en maakten we deze mooie groepsfoto.
Andere foto's en een video zijn binnenkort beschikbaar. Een hyperlink wordt jullie nagestuurd via de email.
Medewerking is verleend door o.m. Dirk. ThatBrammieOtten en JHproduction.
Voor wie : gezamenlijk met alle Welpen, Scouts, Explorers, Stam, leiding en groepsbestuur.
Wat : Startdag seizoen 2020/2021 + start jubileum 90jr DSC
Wanneer: zaterdag 22 aug’20
Hoe laat: van 13:00 – 17:00
Waar : op/rond het grasveld van onze blokhut , Ballastweg 52 Coevorden
(Als je gezond bent;) komt allen in je uniform met groepsdas naar deze Scouting startactiviteit van het nieuwe seizoen (blijf thuis als er gezondheidsklachten zijn).
Wij houden rekening met de actuele covid-maatregelen (opgave+gezondheidscheck).
We vermijden zoveel als mogelijk teveel drukte en we houden het programma buiten.
We hebben respect, voor iedereen die niet overal aan kán of wil meedoen.
Organisatie door :
STARTdag-organisatie: Angela, Rijk, Dirk, Henry, Johan, Nico en Paula.
(familie van overvliegers krijgen nog een aanvullende/aangepaste uitnodiging)
(leiding, bestuur, stam en explorers die dat graag willen, krijgen nog aanvullende info – EN je kan je NU ook al aanmelden bij bovenstaande organisatie om te helpen met de voorbereidingen/opbouw)
Vanzelfsprekend blijft de Scouting nog wel gewoon maandelijks oud papier ophalen in het centrum , op iedere 3e dinsdag van de maand met de kraakwagen (voor informatie/route zie www.drostengroep.nl/oud-papier).
De aanleiding hiervoor is dat we helaas teveel kosten en moeite erin moeten steken om het ophalen van oud papier nog rendabel en aantrekkelijk te houden voor de Scouting en zijn vrijwilligers.
We hebben de afgelopen jaren veelvoudig last gehad van brandstichtingen en buitenproportionele dumpingen van goederen die niet onder oud papier vallen. Denk hierbij aan plastic, piepschuim, hout en zelfs stapels autobanden.
Ook hebben we het afgelopen half jaar verzocht om geen bedrijfskarton en/of grote kartonnen dozen achter te laten in onze container. Mede door de te grote mate van (bedrijfs)karton, werd onze container soms afgewaardeerd naar een opbrengst van slechts € 2,50 per container.
Ondanks camera toezicht, is het toch onhaalbaar en onsuccesvol gebleken om deze manier van oud-papier inzameling voor te zetten.
Wij bedanken u allen voor het brengen van oud papier in de afgelopen jaren en daarmee het ondersteunen van onze vereniging. Ook willen we onze vaste medewerker(s) enorm bedanken die (samen met zijn zoon) sinds 1980 al wekelijks (en recentelijk dagelijks) actief bezig waren om deze vorm van oud papier inzameling mogelijk te maken.
Mocht u vragen hebben waar u uw oud papier nu kunt brengen, dan verzoeken we u om de informatie van de gemeente Coevorden te raadplegen.
Nogmaals, Scouting blijft in het centrum iedere 3e dinsdag van de maand het oud papier met de kraakwagen langs de huidige route ophalen.
Mvg
Stichtingbestuur Scouting het Huis
Drostengroep Scouting Coevorden
Ja, alle leden kunnen weer hun programma opstarten. De versoepeling van de coronamaatregelen voor jongeren tot 18 jaar geeft scouts de ruimte om het Scoutingspel met elkaar te spelen met aangepaste richtlijnen. Deze kun je hier downloaden (update 4-6). De 5 belangrijkste punten zijn:
Voor leden tot en met 18 jaar kunnen ook binnenopkomsten georganiseerd worden en gelden er geen afstandsbeperkingen meer, behalve voor scouts/explorers en ten opzichte van hun (bege)leiding. Voor binnenactiviteiten geldt een maximum van 30 jeugdleden die tegelijkertijd in het gebouw zijn (exclusief leiding). Jeugdleden moeten zich vooraf aanmelden, zodat het aantal jeugdleden beheersbaar blijft. Voor aanvang van de opkomst moet een checkvraag worden gesteld ('heb je klachten?') aan het jeugdlid of de ouder van het jeugdlid.
--
Fysieke bijeenkomsten voor vrijwilligers met maximaal 30 personen en met 1,5 meter afstand zijn toegestaan. Zowel binnen als buiten. Denk aan vergaderingen, klusdagen, trainingen enzovoorts. Blijf nagaan of fysiek bij elkaar komen écht nodig is en benut de goede ervaringen met online bijeenkomsten.
Ventileer binnenruimtes door deuren en ramen open te zetten en/of eventuele aanwezige mechanische ventilatie op de hoogste stand te zetten.
Voor aanvang van de bijeenkomst moet een checkvraag worden gesteld ('heb je klachten?')