Hallo jeugdleden, ouders/verzorgers,
Sommigen hebben hier lang op moeten wachten, maar vanaf vandaag kan er weer een Drostengroepvest besteld worden (voor wil dat wil).
Het Drostengroepvest is geen verplicht kledingstuk, maar wel een mooie aanvulling voor de koudere dagen en als je op hike of kamp gaat.
Hij wordt zelfs door leerlingen op de Nieuwe Vest gedragen.
Zie voor meer info bij Shoppen/Yellopine op onze website:
mvg
Dirk en Rijk
De specificaties zijn:
• Gekamde Katoen / Polyester, 80% / 20%
• Gewicht 280 g/m²
• Sweatshirt met capuchon, doorlopende ritssluiting
• Dubbele stoffen capuchon (kids zonder trekkoord conform EU richtlijn, volw. met plat trekkoord)
• Enkele jersey nekband
• Aan de voorkant 2 kangoeroezakken
• Bedekte metalen rits voor verbeterde bedrukbaarheid
• Taille en manchet van katoen / Lycra®rib
Voor prijzen en maten, zie bijgaande flyer, klik hier voor overzicht met prijzen en maten..
Natuurlijk dat jij en wij onze scouting overnachtingen altijd onder een goed tentdakdoek kunnen doorbrengen.
Al het geld dat we hieruit krijgen, gebruiken we om onze voorraad kampeertenten op peil te houden.
De leiding verstrekt aan alle jeugdleden verkoopboekjes, waarmee je via eenmalige machtiging loten kunt verkopen. Het is niet verplicht om loten te verkopen, maar een ander voordeeltje voor jou is dat als je wel loten verkoopt, dan krijg je per 10 verkochte loten één credit. Aan het einde van de verkoopperiode, kan jij die credits inleveren voor en leuke beloning.
START (wk37) op zaterdag 14sept’19
EINDE (wk47) donderdag 21nov’19,
inleveren vr/za 15/16nov’19 of eerder
bij de leiding of in de groene brievenbus (naast de terrasdeuren)
!! zet je naam op het verkoopboekje !!
TREKKING (wk50) is wo 11dec’19
We hopen natuurlijk dat er dit jaar wederom een aantal SUPER verkopers tussen zitten.
Coördinatie en informatie: Rijk & Nico
Totaal wordt er 100.000 euro verdeeld. Vorig jaar leverde 1 stem circa 10 euro op. Jouw 2 stemmen op onze vereniging kan ons dus 20 euro opleveren.
Wordt lid voor 27 sept via onderstaande link, anders kun je niet stemmen. Geeft het ook door aan familie, kennissen en buren..
https://www.rabo-clubsupport.nl/emmen-coevorden/lid-worden
Het stemmen kan tussen 27sept en 11okt'19.
Coördinatie en informatie: Sharon & Annemarie
Het doel van het spel was om uiteindelijk zoveel mogelijk straatstenen te verdienen/stapelen. Op verzamelpunt X konden de sloepen(groepjes van 3-5 kinderen) een straatsteen ‘kopen’ met 10 muntjes/handelswaar van dezelfde kleur. Er waren drie verschillende muntjes; rood=rots; blauw=hout; geel=graan. Deze muntjes konden verdient worden bij de verschillende havens.
De groepjes kinderen hadden allemaal hun eigen scheepslogboek, met een kaartje waarop de havens stonden en daarnaast een ‘gevarentoeslag’-tabel. Afhankelijk van de afgelegde afstand tussen twee havens, verdiende je meer of minder muntjes/handelswaar. Iedere haven had zijn eigen schatje (kleur muntje, kleurtje stond ook op de kaart).
Wie wilde winnen, moest de meeste stenen stapelen, moest je dus wel tactisch spelen en/of veel havens aandoen.
Om het spel interessanter te maken laveerden er ook nog piratenschepen en spookschepen. Als een piraat iemand van je groepje tikte was je de helft van je munten kwijt. Bij eens spook moest je met z’n allen hardop tot 30 tellen of een verbluffende sketch doen.
Na ruim 1½ uur was het eindsignaal nabij. Op verzamelpunt X werden de stenen geteld waarna de bemanning van de vlotste sloep als beloning een prijs kregen in de vorm van gesigneerde gele bad-eendjes.
Daarna vertrok de gehele armada vanaf X richting onze eigen blokhut (B). Hier aangekomen deden we eerste afkoelen in de schaduw onder het genot van een ijsje.
Aansluitend gingen we overvliegen. De speltak-overvliegers werden één voor één overgezetten (over het water) naar de volgende speltak. Dus de oudste Welpen vlogen over naar de Scouts. Daarna vlogen de oudste Scouts over naar de Explorers en als laatste gingen de oudste Explorers naar de Stam.
Mede door de verhittende omstandigheden van deze dag hadden we enkele programma-onderdelen een beetje ingekort waardoor de sluiting ook vroeger was dan gepland. Na het strijken van de vlag en enkele mededelingen was de startdag afgelopen om 16:30 en konden de jeugdleden naar huis.
De overgebleven leiding, Stam en Explorers hielpen daarna nog mee met de afbraak van de bruggen en posten.
Aansluitend op deze startdag hielden wij ‘s avonds voor alle vrijwilligers van onze groep een BBQ. O.m. (hulp)leiding, hulp-begeleiding, Stam, bestuur (groep en stichting). Tevens vrijwilligers van de Oud-papier, Schoonmaak, Terrein-, blokhut- en materiaalbeheer. Voor het onweer aan was alles weer netjes opgeruimd en gingen we naar huis.
de container is open van 10:00 - 21:00 uur.
(is de container gesloten of tijdelijk weg? dan NIET er naast gooien, maar graag later terugkomen a.u.b.)
Het mag logisch zijn dat je alleen papier en karton mag achterlaten, dus geen hout, plastic, aardewerk, autobanden, etensresten, o.i.d.
Tevens zijn wij genoodzaakt om voor de handhaving camera bewaking op te hangen.