De meeste kaderleden zijn begonnen als jeugdlid en hebben zich ontwikkeld tot leiding bij een leeftijdsgroep. Maar ook ouders, vrienden en vriendinnen, familieleden en collega’s melden zich aan als vrijwilliger. Iedereen die enthousiast is over het leveren van een bijdrage aan de persoonlijke ontwikkeling van kinderen en jongeren kan vrijwilliger worden. Er is altijd een taak die past bij jouw kennis, ervaring en voorkeur. Je kunt aan de slag bij een groep bij jou in de buurt, in de regio of als landelijk vrijwilliger bij Scouting Nederland.
Vorig jaar is helaas de beslissing genomen om te moeten stoppen met de vrijdag scouts vanwege tekort aan vrijwilligers in het vrijdagscouts leiding team.
Daarnaast zijn er afgelopen periode nog meer vacatures ontstaan, waarvoor wij uw aandacht willen vragen. Wellicht dat jij of iemand in je omgeving zich hiervoor wil aanmelden. Maar je mag zijn/haar naam ook aan ons doorgeven, dat wij deze persoon gaan benaderen/vragen.
Als leiding bij Scouting organiseer je activiteiten/programma’s en begeleid je de jeugdleden tijdens de opkomst. Je hoeft geen ervaring te hebben met Scouting of met leiding geven en je hoeft ook echt niet bijzonder sportief/avontuurlijk te zijn. Het enige dat we van je vragen is dat je inzet toont, dat je het leuk vindt om met kinderen/jongeren om te gaan en dat je je best doet om de opkomsten zo leuk en leerzaam mogelijk te maken. We begeleiden je graag om een goede leider/leidster te worden.
aanmelden/tips: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via een leiding/bestuurslid.
De Drostengroep bestaat 90 jaar en daar hoort een badge bij.
Voor de 2e challenge zijn jullie allemaal lekker bezig geweest! We zagen heerlijke taarten voorbij komen.
Voor het 3e deel, is de opdracht SPORT & SPEL
Lees de challenge/opdracht van jouw speltak in deel 3 van de ‘Drostengroep Jubileum Badge Challenge’
De complete jubileumbadge bestaat uit 4 delen, challenges (opdrachten) die we tot de zomervakantie gaan doen.
Heel veel Succes…
Peter & Nico
De Drostengroep bestaat 90 jaar en daar hoort een badge bij. Vorige keer hebben al gemeld dat deze bestaat uit 4 delen, challenges (opdrachten) die we tot de zomervakantie gaan doen. We hebben van de 1e challenge al veel mooie inzendingen mogen ontvangen. Bedankt en ga zo door.
Hieronder alvast een voorschot hoe die 4 delen van de badge eruit komen te zien (het onderste gedeelte, 'Drostengroep', zullen we aankomend weekend al gaan uitdelen - ook in de komende maanden kan je van de voorgaande challenges de opdrachten nog inleveren).
Lees de challenge/opdracht van jouw speltak in deel 2 van de ‘Drostengroep Jubileum Badge Challenge’
Heel veel Succes…
Peter & Nico
Coevorden, 6 maart 2021
Van de 23 BP-tocht inzendingen hebben we de namen op 1 lijst gezet en door elkaar gehusseld.
Om de verloting eerlijk te laten verlopen hebben we
- deze lijst eerst naar 1 commissielid gestuurd (de ‘notaris’)
- 3 andere commissieleden zijn gevraagd om elk 1 getal door te geven tussen de 0 en 24.
- daarna heb ik de uitslag bekend gemaakt (en heeft onze ‘notaris’ dat bevestigd)
Natuurlijk zou iedereen willen dat hij/zij heeft gewonnen.
Bij toeval is de trekking een beetje gelijk verdeeld tussen de verschillende leeftijdsgroepen/speltakken.
De winnende nummers waren 9, 12 en 23. Deze winnaars hebben inmiddels hun prijs opgehaald.
Stef is blij met zijn hangmat, Fleur met de hoofdlamp en Bram heeft een zaklamp uitgekozen.
(de oplossing gaan we hier nog niet bekend maken... De afbeeldingen van de 7 blokhutten hangen nu rond onze eigen blokhut en daar kan je nog steeds zelf even gaan proberen om met je telefoon de NFC-tags te scannen en de oplossing te vinden ... Succes nog....)
Zie óók het live verslag van onze correspondent in Coevorden.
"Goeden avond,
Het feest kan beginnen,
Jim,... pak eerst even deze Drostengroep bokaal aan.
In deze verkiezing hebben meer dan 50% van onze leden een stem uitgebracht.
Van alle stemmen was meer dan 16,5% (11 stemmen) voor jouw Jim , gefeliciteerd.
Daarmee had je 1 stem meer dan Dirk (10), vervolgens kwam Mike met 9, Johan met 7 en op een gedeelde 5e plek kwamen Dolf en de blokhutkabouters.
Leuk om te vermelden dat er naast Freddy, Lianne, Ghislain, Henry en de terreinmedewerkers,
er ook gestemt is op Niels, MilouW, Joep, Arwin, blokhutbeheerder en mij...
Maar dit jaar alle eer aan jou.
Gefeliciteerd Jim. "