Kunnen jullie het allemaal nog herinneren,
Op maandag 6 april´20, kwam de ‘Nico bezorg service’ langs en bracht 93 bouwpakketen van DSC-vogelhuisjes bij jullie langs. Dit alles voor online-scouting activiteit en #IKSCOUTTHUIS.
We zijn nu 6 maanden verder en (het wordt vaak vergeten, maar) het schoonmaken in het najaar van een vogelhuisje is een belangrijke taak om een goede bewoning te geven. Een bijkomende compliment is dat je kan zien of het bewoond is geweest.
Bij onze Blokhut de Hoed, hebben we 10 nestkastjes hangen. In 7 daarvan zat een dik pak nestmateriaal. 1 nestkastje was bezet door mogelijk wespen nest en 2 zijn onbewoond gebleven.. Een dikke voldoende dus?! Bij de blokhut zijn we klaar voor het nieuwe nestseizoen. Tevens hangen de vetbolletjes al weer klaar voor de nieuwe bewoners.
Verwijder het oude nestmateriaal en maak de nestkast schoon met wat lauw water. Meer is niet nodig om de nesten vrij van parasieten te krijgen. Hierdoor is er een grotere overlevingskans van de jongen in het komende seizoen. En, handschoenen aan is het devies.
Natuurlijk dat jij en wij onze scouting overnachtingen altijd onder een goed tentdakdoek kunnen doorbrengen.
Al het geld dat we hieruit krijgen, gebruiken we om onze voorraad kampeertenten op peil te houden.
De leiding verstrekt aan alle jeugdleden verkoopboekjes, waarmee je via eenmalige machtiging loten kunt verkopen. Het is niet verplicht om loten te verkopen, maar een ander voordeeltje voor jou is dat als je wel loten verkoopt, dan krijg je per 10 verkochte loten één credit. Aan het einde van de verkoopperiode, kan jij die credits inleveren voor en leuke beloning.
Jeugdleden gaan net zoals andere jaren langs de deuren of vragen vaders, moeder, opa's oma's vrienden of wie dan ook of ze loten willen kopen.
Wanneer iemand een lot kopen wil kunnen ze hun gegevens invullen in het lotenboekje.
Nieuw dit jaar is dat mensen een QR code kunnen scannen die voorop het verkoopboekje staat.
Hierdoor komen ze gelijk op de verkooppagina terecht en kunnen alle informatie invullen (geheel corona proof).
Hier kunnen mensen ook loten kopen die aan onze vereniging gekoppeld zijn.
zie ook bijgaand filmpje en/of klik op onderstaande link
START (wk38) op zaterdag 19sept’20
EINDE (wk48) dinsdag 24nov’20,
inleveren vr/za 13/14nov’20 of eerder
bij de leiding of in de groene brievenbus (naast de terrasdeuren)
!! zet je naam op het verkoopboekje !!
TREKKING (wk50) is wo 9dec’20
We hopen natuurlijk dat er dit jaar wederom een aantal SUPER verkopers tussen zitten.
Coördinatie en informatie: Nico & Jorrin
Totaal wordt er 100.000 euro verdeeld.
Wordt ook rabobank-lid via onderstaande link
https://www.rabo-clubsupport.nl/emmen-coevorden/lid-worden
Het stemmen kan tussen 3okt en 25okt'20.
Geeft je het ook door aan familie, kennissen en buren..?
Coördinatie en informatie: Sharon & Annemarie
Om de om de gezondheid van onze deelnemers en vrijwilligers te kunnen waarborgen is er voor gekozen om dit jaar de hikes op één dag te laten plaatsvinden in plaats van een weekend. We blijven de situatie rondom het Coronavirus goed in de gaten houden, hebben contact met de gemeente over het evenement en volgen de richtlijnen uit het protocol van Scouting Nederland.
De inschrijvingen voor NHW 2020 zijn geopend. Dit jaar bedraagt de deelnemersbijdrage voor alle hikes €15,-. Hiervoor krijg je een hele dag met wandelroutes in de prachtige natuur van Oost-Groningen, posten met uitdagende scouting-activiteiten en een heerlijke warme maaltijd bij aankomst op het centrale terrein.
Op de hoogte blijven? Meld je aan voor onze nieuwsbrief! Blijf ons ook volgen via Facebook en Instagram.
Afhankelijk van de situatie rondom COVID-19 kan het aanbod worden aangepast. Iedere deelnemer krijgt avondeten van onze keuken.
Hike | Leeftijd | Kenmerken hike |
Welpenhike | 9-11 jaar |
|
Scoutshike | 11-13 jaar |
|
Scoutshike+ | 13-15 jaar |
|
Explorerhike | 15-17 jaar |
|
Zwerfhike | 15-17 jaar |
|
Jongerenhike | 18+ |
|
Overzicht van alle hikes, afstanden en routetechnieken.